Granada, 18001, España +34 958 244 166 cmisabel@ugr.es

Summer accomodation/Alojamiento de verano

Summer Accommodation / Alojamiento de verano

WHO WE ARE

The Isabel la Católica College is a public center, belonging to the University of Granada, where students live and develop academic, cultural and sports activities during the academic year.

The College offers summer accomodation for university students and teachers, from June 27th to September 7th.

We are located in the heart of the historic campus of the University of Granada, well connected with all the university schools, and 5 minutes walking form downtown, where historic buildings and the commercial area are located. The railway stations, metro and city bus stops, are 2-5 minutes walking. Bus station is 10 minutes travel in metro.

It is and ideal academic place both, for those who are visiting or staying in University of Granada, and also for those students, including Erasmus and other university exchange programs, looking for a first residence while they evaluate other possibilities for living next academic year.

FACILITIES

• All rooms (single) are equipped with air condition. We also have adapted rooms.
  • Wifi-Ugr-eduroam network throughout all the centre.
  • Laundry service, including detergent, softener, and dryer, being the cost 3€/ 2 hours.
  • Gym and sports-court are free upon request and availability, at the reception desk.
  • For stays of 1 week or more, 1 change/week of lingerie (bed linen and towels) are made. Room cleaning 2 times/week.
  • For the use of other facilities such as classrooms, auditorium, library, multi-purpose room, etc... Ugr public prices applies.
  • Please note that the College does not have parking. There are public parking's nearby.

Public prices can be found here.

Booking & information

Address: C/ Rector López Argüeta 8, 18001, Granada.

Mail: cmisabel@ugr.es and admincmisabel@ugr.es

Ph: +34958242717 and +34958244166

QUIÉNES SOMOS

El Colegio Mayor Isabel la Católica es un centro público, perteneciente a la Universidad de Granada, en el que viven y desarrollan actividades académicas, culturales y deportivas alumnos de la Universidad de Granada.

Durante el verano, el Colegio ofrece alojamiento para universitarios, desde el día 27 de junio hasta el 7 de septiembre. El "Colegio Isabel" está en el corazón del campus histórico de la Universidad, muy bien conectado con todos los centros universitarios, y a 5 minutos andando del centro de la ciudad, donde se sitúan los edificios históricos y el área comercial. Hay parada de metro y autobuses a menos de 2 minutos caminando. La estación de ferrocarril está a 5 minutos y la de autobuses a 10 minutos en metro.

Es un lugar ideal, tanto para universitarios que realicen cualquier actividad durante el verano, como para aquellos estudiantes de la UGR, incluyendo Erasmus y otros programas de intercambio, que deseen una primera residencia mientras analizan otras posibilidades para el próximo curso.

EL COLEGIO DISPONE DE:

• Habitaciones individuales y con baño independiente, equipadas con aire acondicionado. También disponemos de habitaciones adaptadas.
  • Red wifi-Ugr-eduroam en todo el centro, plantas y habitaciones. Las personas sin conexión a este servicio deberán solicitar la conexión de forma específica al realizar la reserva.
  • Servicio de lavandería, incluido detergente, suavizante y secado de ropa cuyo coste es de 3€/2horas.
  • Gimnasio y pista deportiva gratuitos, previa solicitud en recepción y existencia de disponibilidad.
  • En estancias de 1 semana o más se realizan 2 cambios/semana de lencería (ropa de cama y toallas).
  • El uso de otras instalaciones como Aula, Salón de Actos, Biblioteca, Pista deportiva, Sala Multiusos, etc… está sujeta a precios públicos Ugr, previa solicitud a dirección.
  • Aparcamiento de motos y bicicletas. Existen aparcamientos públicos en las inmediaciones del Centro.

Los precios públicos pueden consultarse aquí.

Reservas e información

Dirección: C/ Rector López Argüeta 8, 18001, Granada