Granada, 18001, España +34 958 244 166 cmisabel@ugr.es

Summer accomodation/Alojamiento de verano

Summer Accommodation / Alojamiento de verano

STAY IN THE CENTRE OF GRANADA CITY

The College “Isabel the Catholic” offers summer accommodation for university students and teachers, from June 24th to September 7th.

"Isabel College" is located in the heart of the historic campus of the University of Granada, well connected with all the university centres, and 5 minutes walking from downtown, where historic buildings and the commercial area are located. The railway station, metro and bus stops, are also very close.

It is an ideal place both, for those who are interested in visiting Granada, and also for those students, including Erasmus and other university exchange programs, wishing a primary residence while they analyse other possibilities for residence.

The College has:

• Single rooms with independent bathroom and air condition. We also have adapted rooms.
  • Wifi-Ugr-eduroam network throughout all the centre.
  • Laundry service, including detergent, softener, and dryer, being the cost 2€/ hour. Gym and free sports court are free upon request, and availability, at the reception desk. For reservations of 1 week or more, there are 2 changes of towels and bed/week.
  • For the use of other facilities such as classrooms, auditorium, library, multi-purpose room, etc... Ugr public prices applies.
  • Parking for motorcycles and bicycles is available. There are public parkings nearby.

Public prices can be found here.

Booking & information

Mail: cmisabel@ugr.es and admincmisabel@ugr.es

Ph: +34958242717 and +34958244166

Español

El Colegio Mayor Isabel la Católica ofrece alojamiento de verano para universitarios, desde el día 24 de Junio al 7 de septiembre.

El “Colegio Isabel” está situado en el corazón del campus histórico de la Universidad, muy bien conectado con todos los centros universitarios, y a 5 minutos andando del centro de la ciudad, donde se sitúan los edificios históricos y el área comercial. La estación de ferrocarril, parada de metro y autobuses, están igualmente muy próximos.

Es un lugar ideal, tanto para conocer la ciudad, como para aquellos estudiantes de la Ugr, incluyendo Erasmus y otros programas de intercambio, que deseen una primera residencia mientras analizan otras posibilidades de residencia.

El Colegio dispone de:

• Habitaciones individuales y con baño independiente, equipadas con aire acondicionado. También disponemos de habitaciones adaptadas.
  • Red wifi-Ugr-eduroam en todo el centro, plantas y habitaciones. Las personas sin conexión a este servicio deberán solicitar la conexión de forma específica al realizar la reserva.
  • Servicio de lavandería, incluido detergente, suavizante y secado de ropa cuyo coste es de 2€/hora.
  • Gimnasio y pista deportiva gratuitos, previa solicitud en recepción y existencia de disponibilidad.
  • En estancias de 1 semana o más se realizan 2 cambios/semana de lencería (ropa de cama y toallas).
  • El uso de otras instalaciones como Aula, Salón de Actos, Biblioteca, Pista deportiva, Sala Multiusos, etc… está sujeta a precios públicos Ugr, previa solicitud a dirección.
  • Aparcamiento de motos y bicicletas. Existen aparcamientos públicos en las inmediaciones del Centro.

Los precios públicos pueden consultarse aquí.

Reservas e información

Correo: cmisabel@ugr.es y admincmisabel@ugr.es